27 Ocak 2014 Pazartesi

BU TOPRAKLARIN SESİ

                                                 
                                                       BU TOPRAKLARIN SESİ
Özlenenlere...
Limon ağaçlarını sever misiniz? Bana özlediğim bir şeyi anımsatır hep. Her bir ağaç dalından yükselen o sarı tohumlar, uzaklardan gelen memleket şarkısı gibi...



Son dönemde Karadeniz müzikleri yapan gençlerin sayısı hızlıca arttı farkında mısınız? Şu yarışma programlarında, sokakta, metroda ve daha birçok yerde kemençe ve gitarın uyumunu duymaya başladım. Birçok kişi de Karadenizli olmamasına rağmen, bizlerden daha çok dinliyor ve müptelası oluyor. Demek ki 'bir enstrümanın hangi yöreye hitap ettiği değil hangi gönüllere hitap ettiği önemli'. 
Selçuk Balcı'ya ait bu söz de... 





Kendisinin albümü yokken, hiçbir tv'de görünmeye başlamamışken aslında çoğu kişi tarafından tanınıyordu. Youtube'da bestelediği şarkılar izlenme rekorları kırmaya başlayınca; 'Deniz Üstünde Fener'le Karadeniz'in hırçın dalgalarının sıcak melodilerini duymaya başladık.


Naif sesli biri daha var. Adı Resul Dindar. Karmate grubundaydı. Yoluna solo olarak devam etmek istedi. Hopa'lıydı. 'Nayino' dedi, 'Kendine İyi Bak' dedi ve beni mest etti. Herbir notanın çıkardığı dinlendirici sese kulak vermelisiniz siz de.





Ahmet Kaya'dan alışageldiğimiz ama Karmate'den Resul Dindar yorumuyla benim aşikar olduğum bir şarkıdır: Kendine İyi Bak ->



Yan yana geçen geceler unutulup gider mi
Acılar birden biter mi
Bir bebek özleminde seni aramak var ya
Bu hep böyle böyle gider mi.

Suya hasret çöllerde beyaz güller biter mi
Dikenleri göğü deler mi 
Bir menekşe kokusunda seni aramak var ya
Bu hep böyle böyle gider mi.

Kendine iyi bak beni düşünme
Su akar yatağını bulur,
Kendine iyi bak beni düşünme
Su akar yatağını bulur, 

İçimdeki fırtına, kör kurşunla diner mi
Kavgalar kansız biter mi
Bir mavzer çığlığında seni aramak var ya
Bu hep böyle böyle gider mi

 Şu kahpe dünya seni bana düşman eder mi
Dostluklar birden biter mi 
Bir kardeş selamında seni aramak var ya
Bu hep böyle böyle gider mi

Kendine iyi bak beni düşünme
Su akar yatağını bulur,
Kendine iyi bak beni düşünme
Su akar yatağını bulur.

Youtube'da dolaşırken sadece sokakta ekibiyle şarkı söyleyen ve bunun dışında sokak sanatçısı sıfatından asla kopmak istemeyen birinin videosuna denk geldim. İsmi 'Koray Avcı'. Ankara Metrosu'nda tiyatral bir gösteriyle Volkan Konak şarkısını muazzam bir şekilde seslendiriyor. E tabi topladığı bahşişlerde azımsanacak gibi değil. Giresun Gazi Caddesi'nde de yine bir sokak gösterisi yapmışlar. İdeolojik bir sanatçı duruşu sergilemeleri de ayrı bir güzel geldi bana.




O Ses Türkiye'de bu sene Karadeniz rüzgarı esti. Benim favorim iki yarışmacı vardı. Biri isminden de Karadenizli olduğu anlaşılan Hızır'dı. Rizeliydi. Manga'dan Cevapsız Sorular'ı seslendirdi. Aman yarebbim o ne sesdi:) 

İkincisi ise Özhan'dı. Onun da sahne performansı ve asi duruşuna söylenecek fazla laf yoktu. 




Benim gibi amatör sesleri takip eden birisiyseniz mutlaka bu sesi duymuşsunuzdur. Ben kendisinin sesini severek dinledim. Ayrıca kendilerini amatör diye tanıtsalar da bence profesyonellere taş çıkartır. Onur Koç yolun açık olsun genç!



 Lütfen mekan sahipleri bizlere bu gençleri dinleme fırsatını daha fazla sağlasın. Menajerlerine veya kendilerine çok kolay ulaşabilirsiniz.

Tüm bu gençlerden bahsetmişken, Kazım Koyuncuyu unutmamak gerekir. Her bir yıldız senin için parlasın bu gece...

İşte Gidiyorum





Sevgiler
Melike








Hiç yorum yok: